እዚኣ ኖርወይ እያ

  • ኣብ መበቈል ሃገርካ ዘሎ ህዝቢ ከመይ እዩ፧ ብዝተፈላለዩ ጕጅለታት ህዝቢ ዝቘመ ድዩ፧ ኣብታ ሃገር ንኡሳን ብሄራት ዝብሃሉ ኣለዉዶ፧ ዝተፈላለየ ቋንቋታት ድዮም ዝዝረቡ፧ ብሓንሳብ ምንባር ልሙድ ዝኸውን ብኸመይ’ዩ፧
  • ብዛዕባ ኣብ ኖርወይ ዘሎ ህዝቢ እንታይ ትፈልጥ፧

ኣብዚ እዋን’ዚ ኣብ ኖርወይ ዳርጋ 5,5 ሚልዮን ዝዀኑ ሰባት ይነብሩ(01.01.2024)። ብዝሒ ህዝቢ ይውስኽ ኣሎ። ኣብ 1970 ዓ.ም ኣብዛ ሃገር ትሕቲ 3,9 ሚልዮን ዝዀኑ ሰባት ይነብሩ ነይሮም። እዚ ኣሃዛት’ዚ ኣብ ዝሓለፈ ሓምሳ ዓመታት ብዝሒ ህዝቢ ኖርወይ ብዳርጋ ኣርብዓ ሚእታዊት ኣቢሉ ከም ዝወሰኸ እዩ ዝነግረና!

ወላ’ኳ ህዝቢ ኖርወይ ዝተሓናፈጸ እንተዀነ፡ ከም ሃገር መጠን ሓድነት ከም ዝህልወና ዝገብር ገለ ገለ ነገራት ግን ኣሎ። ከም ክብርታትን ማዕርነትን ዝኣመሰለ ስነምግባራዊ ስርዓታት ኣብ ሕብረተሰብ ኣስፋሕፊሑ ኣሎ፡ እቶም ዝበዝሑ ኸኣ ብተዛማዲ ክብ ዝበለ መነባብሮ ኣሎዎም፡ ኣብ ህዝቢ ዘሎ ደረጃ ትምህርቲ ኸኣ ኣዝዩ ልዑል እዩ።

ኣብ ኖርወይ ምሉእ ናይ ሃይማኖት ናጽነት ኣሎ። ብዙሓት ሰዓብቲ ሃይማኖት ክርስትና እዮም፡ እቲ ሕግታት ከኣ ኣብ ክብርታት ክርስትናን ሰብኣውነት ዝተሃንጸ እዩ።

Tips til undervisningen

Læreren må ta i bruk prinsippet om å gå fra det kjente til det ukjente. Begynn med å få deltakerne interessert og nysgjerrige på Norge gjennom å snakke om egne erfaringer og sammenligne med Norge. Kanskje det sitter deltakere som kommer fra helt ulike land/kulturer i samme gruppe? De kan ha felles språk, men likevel ha ulik bakgrunn.

Snakk om kunstverket

Brudefølge i båt på Hardangerfjorden. Maleri.
Nasjonalmuseet/Børre Høstland «Brudeferd i Hardanger» malt av Hans Gude og Adolph Tidemand (1848).

Tips til undervisninga

Læraren må nytte prinsippet om å gå frå det kjende til det ukjende. Start med å få deltakarane interesserte og nyfikne på Noreg ved å snakke om sine eigne erfaringar og samanlikne med Noreg. Kanskje sit det deltakarar frå heilt ulike land og kulturar saman i gruppa? Dei kan godt ha ulik bakgrunn sjølv om dei har eit felles språk.

Snakk om kunstverket

Brudefølge i båt på Hardangerfjorden. Maleri.
Nasjonalmuseet/Børre Høstland «Brudeferd i Hardanger» malt av Hans Gude og Adolph Tidemand (1848).