Samarbeid heim–skule
Samarbeid heim–skule
Dottera: Her er eit brev frå læraren min. Du må kome til utviklingssamtale neste veke.
Bestemora: Kvifor har læraren skrive brev? Har du gjort noko gale?
Dottera: Nei då, det er berre ein vanleg samtale med læraren. Alle i klassen har fått brev.
Bestemora: Er du sikker på at du ikkje har gjort noko gale? Då eg gjekk på skulen, snakka foreldra berre med læraren når barna hadde oppført seg dårleg.
Mora: Det er ikkje slik no lenger, veit du. Eg vil gjerne snakke med læraren og høyre korleis det går. Og så har eg nokre spørsmål om leksene.
Foreldra har hovudansvaret for barna sine. Det er likevel bra for barn og ungdom om foreldra samarbeider med barnehagen og skulen om oppsedinga og utdanninga deira.
Foreldra og skulen skal, saman med barna sjølve, passe på at barn lærer det dei treng. Minst to gonger kvart år skal eleven, foreldra og læraren snakke saman om den faglege utviklinga og om korleis eleven har det på skulen.
Det er viktig at foreldra les og gjer seg kjende med all skriftleg informasjon som kjem frå skulen. Dersom foreldra lurer på noko, kan dei ta kontakt med læraren eller andre på skulen.
Snakk saman
- Kva tyder det at skulen skal vere ein god stad å vere for alle?
- Kva tyder medbestemming og medansvar?
Nokre gonger fungerer ikkje samarbeidet slik vi skulle ønskje. Foreldra og skulen kan ha ulike meiningar om kva som er viktig og rett. Eit anna problem kan vere at skulen og foreldra ventar ulike ting av kvarandre.
Nokre lærarar kan fortelje om situasjonar som desse:
- Foreldra møter ikkje opp på foreldremøte og utviklingssamtalar.
- Foreldra tek barna med på sommarferie til heimlandet og kjem ikkje attende til skulestart i august. Barna kjem på skulen nokre veker eller månader seinare.
- Barn som er fødde i Noreg, snakkar dårleg norsk når dei byrjar på skulen.
- Foreldre vil ikkje at elevane skal vere med på undervisning som går føre seg utanfor skulen, til dømes leirskule.
- Elevar får ikkje vere med på kroppsøvings- eller symjeundervisning.
- Kvifor tek nokre foreldre slike val?
- Kva konsekvensar kan dette ha for barna?
- Snakk om moglege løysingar på desse problema.
Vel rett svar.
Kor ofte har læraren, eleven og foreldra samtalar om den faglege utviklinga og om korleis eleven har det på skulen?
Vel dei rette svara.
Kva snakkar ein om i samtalar med læraren?
Vel rett svar.
Nokre gonger fungerer ikkje samarbeidet slik vi skulle ønskje. Kva kan vere problemet? Her er fleire rette svar.
Vel rett eller gale.
Les påstandane. Kva er rett? Kva er gale?
Vel rett eller gale.
Les påstandane. Kva er rett? Kva er gale?