Ensino e formação

  • Que lembranças tem [BR: você tem] da sua época de escola?
  • Como era a relação entre professor e aluno?
  • A escola cooperava com os pais? De que forma era feita essa cooperação?
  • O que sabe sobre o ensino na Noruega?

Discutam as seguintes afirmações:

  • A democracia depende de uma população informada.
  • Conhecimento é poder.
  • Uma população escolarizada é o pior inimigo da ditadura.

A Noruega tem uma longa tradição quando se trata de escola e educação. No século XVIII, a situação económica [BR: econômica] do país era precária, mas a educação era vista como algo tão importante que se decidiu que todas as crianças deveriam frequentar a escola e que o Estado pagaria a conta.

Ao longo dos três séculos de escolaridade obrigatória na Noruega, o conteúdo do ensino mudou muito. No século XVIII, o objetivo era educar os alunos na religião cristã. Mais tarde, o ensino de diversas habilidades práticas, como escrever, fazer contas, cozinhar, costurar e fazer trabalhos de marcenaria, foram incluídas no currículo escolar.

Hoje em dia, muitas disciplinas são ensinadas com o objetivo de proporcionar às crianças e jovens uma boa formação geral. Os alunos adquirem conhecimentos factuais e habilidades básicas como ler, escrever e fazer contas.

As crianças usam ferramentas digitais desde pequenas. Aprendem a encontrar informações relevantes e a usá-las para solucionar vários problemas. Também aprendem a pensar com autonomia e a colaborar com os outros.

Tips til undervisningen

Det er et godt og velkjent pedagogisk prinsipp å starte med stoff som deltakerne kjenner fra tidligere, før man går over til nytt stoff. Gjennom å snakke om deltakernes egen skolegang og deres forhold til skolevesen og utdanning kan man finne likheter og ulikheter i arbeidet med det norske systemet.

Snakk sammen

Det norske samfunnet legger stor vekt på formell utdanning. Noen deltakere må starte eller fullføre egen utdanning i Norge. Noen har barn som skal ta utdanning i Norge. For noen av deltakerne kan det å snakke om betydningen av utdanning i det norske samfunnet være en inngang til å legge planer for veien videre.

I noen deltakergrupper kan det være interessant å diskutere forholdet mellom utdanningsnivå i befolkningen og styresett. Kan man for eksempel tenke seg at et land med et høyt utdanningsnivå i befolkningen også er et diktatur? Er et sosialdemokrati, som for eksempel det norske, avhengig av en utdannet befolkning?

Snakk om kunstverket

En liten gutt sitter bøyd over en bok. Han leser. Maleri.
©O. Væring Eftf. AS «Lille Ebbe leser» malt av Christian Krogh (1920).

Tips til undervisninga

Det er eit godt og velkjent pedagogisk prinsipp å byrje med stoff som deltakarane kjenner frå før, og deretter gå over til nytt stoff. Ved å snakke om deltakarane sin eigen skulegang og deira forhold til skulevesen og utdanning kan ein finne likskapar og ulikskapar medan vi arbeider med det norske systemet.

Snakk saman

Det norske samfunnet legg stor vekt på formell utdanning. Nokre deltakarar må starte eller fullføre si eiga utdanning i Noreg, og nokre har barn som skal ta utdanning i Noreg. For nokre av deltakarane kan det å snakke om kva utdanning tyder i det norske samfunnet fungere som ei innleiing til å leggje planar for vegen vidare.

I nokre deltakargrupper kan det vere interessant å diskutere korleis utdanningsnivået i folket og styresettet i eit land heng saman. Kan ein til dømes tenkje seg at eit land som har eit høgt utdanna folk, òg er eit diktatur? Er eit sosialdemokrati, til dømes det norske, avhengig av eit utdanna folk?

Snakk om kunstverket

En liten gutt sitter bøyd over en bok. Han leser. Maleri.
©O. Væring Eftf. AS «Lille Ebbe leser» malt av Christian Krogh (1920).